Detailing, als ook jij je auto meer gunt dan die goedkope poetsbeurt.

Voor honderdvijftig euro heb je ergens een poetsbeurt. In een detailbehandeling investeer je zomaar het drievoudige. Maar ook hier geldt: je krijgt waar je voor betaalt. En met een echte detailbehandeling krijg je veel meer. Passie, betere apparatuur, betere polijstmiddelen en hoogwaardige lakbescherming. Kortom, aandacht voor echt álle details van je auto. Van binnen en buiten. Het resultaat? Mooier dan in de showroom, jaloerse blikken van de buren, een hogere inruilwaarde en veel makkelijker schoon te houden.

Natuurlijk bepaal jij hoeveel je investeert en wat je belangrijk vindt. Wij adviseren je en vertellen je precies wat je kunt verwachten en wat dat kost. Daarom willen we je auto vooraf graag zien. Dan kunnen we meteen een offerte voor je maken. Wil je eerst meer weten wat goed detailen nou echt inhoudt? Hieronder leggen we het graag uit. Je bent natuurlijk ook altijd van harte welkom om langs te komen met je vragen of om Maurits 'live' aan het werk te zien. Wedden dat je er blij van gaat worden?

Handwas en klei

We wassen je auto met de hand. Niet zozeer tegen krassen, maar omdat we dan alle hoekjes en naadjes goed kunnen reinigen. Maar als je denkt dat de lak dan schoon is, forget it. Daarom kleien we je auto. Ja, met speciale klei. Deze haalt alle verontreinigingen uit je lak. Die deeltjes blijven in de klei achter en je lak wordt superglad. Vraag aan Maurits maar eens om een stuk klei te laten zien na bewerking van een halve motorkap. Het grote voordeel? Wanneer we gaan polijsten, blijft de polijstpad schoon en kunnen kleine vuildeeltjes nergens meer nieuwe krasjes veroorzaken.

Polijsten

De staat van de lak bepaalt hoe we moeten polijsten. Eén keer of vaker. Met eerst een stevige polijstpad of meteen een zachtere. En met welke korrel polijstmiddel we gaan werken. Kunnen we met de excentrische poetsmachine aan de slag of zitten er toch te veel veel of diepere krasjes in? Dan kunnen we (delen) eerst roterend polijsten. Afijn, daarom willen we je auto dus eerst zien.

Goed polijsten is dé basis voor een ultieme glansbeleving. Het is een zorgvuldig en tijdsintensief proces dat voor een belangrijk onderdeel de prijs bepaalt. O ja, er is nogal eens misverstand over. Polijsten is dus níet slecht voor je lak. We hebben voor een uitleg over alle aspecten van professioneel polijsten daarom ook maar een speciale pagina gemaakt.

Lakbescherming met wax of coating?

Na het polijsten moet de lak weer beschermd worden. Vroeger deed je dit met een wax. De laatste jaren is er een grote toename van behandelingen met een speciale coating. Deze coating voegt hardheid toe aan je lak en gaat aanzienlijk langer mee dan een wax. Quartz-coating, glascoating of keramische coating zijn benamingen waaronder coatings bekend staan.

De prijs van het product en de uitgebreidere behandeling maken een coating duurder dan een wax. Soms is de oude vertrouwde wax toch de betere keuze. Omdat er over coatings nogal wat indianenverhalen bestaan, hebben we een aparte pagina gemaakt over wanneer je welke keuze zou moeten maken.

Interieur en overige delen

Een detailbehandeling is eigenlijk niet compleet zonder dat we je interieur onder handen nemen. Dat gaat verder dan de stofzuiger en een lapje over het kunststof en de ramen. Met een diepte-reiniging worden bekleding en leer weer als nieuw. Zo ruikt het dan ook. Hardnekkige rooklucht? Die halen we eruit met Ozon. Schimmelvorming of andere nare geurtjes? Met een 'odour-eater' lossen we het bij de bron op.

Zo behandelen we ook je trims (kunststof delen aan de buitenzijde) je banden en je velgen. De randen van portieren en kleppen en zelfs de motorruimte kunnen een uitgebreide behandeling krijgen. Ook hier geldt: Wij adviseren je, maar jij bepaalt wat we voor je gaan doen. Lees meer of maak gewoon je vrijblijvende afspraak voor een gratis inspectie en prijsopgave.